boostbiotech.pl

Blog tematyczny o zdrowiu, sporcie, diecie i rozwoju osobistym

Zdrowie

Zbilansowana dieta – praktyczny poradnik

Zbilansowana dieta – praktyczny poradnik

Osoby chcące zadbać o swoje zdrowie muszą pamiętać o ogromnej ilości spraw. Przede wszystkim każdego dnia muszą znaleźć czas na aktywność fizyczną czy też na odpowiednią ilość snu. Jak się jednak okazuje, kluczową sprawą dla zdrowia jest zbilansowana dieta. Dlaczego jest ona tak ważna, a także, na czym powinna polegać?

Dlaczego zbilansowana dieta jest tak ważna?

Zanim przejdzie się do tego, na czym polega zdrowa i zbilansowana dieta, w pierwszej kolejności dowiedzieć się należy, z jakiego powodu jest to w ogóle tak ważna sprawa. Na co wpływa to, jak wygląda codzienny jadłospis?
Jak się okazuje, niewiele osób zdaje sobie do końca sprawę z tego, jak ważne dla zdrowia całego organizmu jest to, co się dostarcza wraz z pożywieniem. Często niewiedza ta powoduje, że dieta oparta jest na produktach przetworzonych, niezawierających odpowiedniej ilości składników odżywczych. Takie żywienie często doprowadza do nadwagi, wypłukania z organizmu ważnych mikroelementów i witamin, a w konsekwencji tego do pogorszenia zdrowia i codziennego samopoczucia.

Z czego trzeba zrezygnować?

Od czego powinno się zacząć zdobywanie informacji na temat zbilansowanej diety? Jak można się bez trudu domyślić, kluczową sprawą jest rzecz jasna to, co należy z niej wykluczyć. Jakie produkty są niewskazane?
Na samym początku dowiedzieć się trzeba, że absolutnie niepolecane jest spożywanie dużej ilości cukru. Z tego też powodu zabronione są słodycze oraz wysokosłodzone napoje. Co więcej, należy również odstawić produkty o wysokiej zwartosi tłuszczy.
Jakie są więc popularne pozycje, których nie należy jeść? Oczywiście odradzane są wszelkiego rodzaju słodycze, w tym również czipsy czy też nawet ciasta. Co więcej, niepolecane są także fast foody, wysoko przetworzone produkty mięsne, czyli np. parówki, a także białe pieczywo oraz makarony.

Najważniejsze zasady zbilansowanej diety

Jak więc widać, których rzeczy powinno się unikać podczas takiej diety, są dość precyzyjnie określone. Jak natomiast wygląda kwesta tego, co powinno się dostarczać do organizmu i na jakich zasadach?
Najważniejszą sprawą jest to, aby określić ilość posiłków w ciągu dnia. Specjaliści mają w tym wypadku podzielone zdania, lecz najlepiej określić ich liczbę na 5, przy czym 3 powinny być nieco większe. Co jednak bardzo ważne, w każdym z 5 posiłków musi znajdować się jedna porcja warzyw lub owoców.
Co jeszcze powinno się wiedzieć? W przypadku zbilansowanej diety konieczne jest to, aby przynajmniej dwa razy w tygodniu spożywać rybę. Co więcej, przynajmniej raz na tydzień powinno się jeść rybę o nieco większej ilości tłuszczu, czyli np. makrelę. Kolejną bardzo ważną sprawą jest to, aby ograniczyć ilość spożywanej soli do 6 gramów dziennie, a także, aby wypijać minimum 2 litry płynów.
Na jakie produkty należy w pierwszej kolejności postawić w przypadku takiej diety? Zaleca się spożywanie dużej ilości produktów pełnoziarnistych, orzechów, płatków owsianych, a także oczywiście warzyw i owoców. Dodatkowo w diecie powinny znaleźć się jaja, drób, produkty mleczne, a także nasiona roślin strączkowych.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.